David Lega

idag har jag varit på en föreläsning som hölls av David Lega.
vilken otrolig människa!
jag blir så inspirerad och tagen av en människa som kan ha så mycket glädje, värme och energi att förmedla till omvärlden!!
jag tog till mig av varenda ord som han sa och jag skrattade så att jag fick ont i magen och tårar i ögonen två gånger.

det glädjer mig att jag kan känna sådan glädje, mitt i allt det svåra.

jag kände igen mig i mycket utav det David sa.
han sa så mycket kloka och bra saker.
han berättade för oss att alla människor är unika och bra på olika saker.
den enda man kan tävla emot är sig själv.
det finns alltid folk som är bättre än en själv på vissa saker, men då är man själv bättre på andra saker än dem.

jag vet att jag är en stark person.
Maria är en stark person.
och hon är tillbaka nu.
och Maria är starkare än många andra.
och det vet jag.

jag vet att jag aldrig skulle ändra på mig för att passa in.
jag vet att jag duger bra som jag är.
jag har bra självförtroende.
jag vet att jag inte jämför mig med andra.
jag har bra självkänsla.

jag är Maria.
respektera mig för den jag är, tack!
annars är man välkommen att låta bli att överhuvudtaget prata med mig.


jag är glad att jag gick på den där föreläsningen istället för på en tråkig lektion i Hållf.
detta gav mig tusen gånger mer, än vad den lektionen skulle ha gjort.

jag glädjer mig så.




och jag inser att det är jag som är den starka i situationen.


Kommentarer
Postat av: Therese

Dags att uppdatera dig tjejen! Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback