sunny sunday

söndag.
i morgon är det måndag.
och då börjar maskintekniken.
blaj.
och jag kom på att jag inte har köpt några block.
haha.
rätt typiskt mig, I tell you.
jag SKA klara de här kurserna nu.
då skulle jag vara stolt över mig själv.


min helg har varit ok.
i fredags var jag på stan med K och var mest smakråd.
hon shoppade loss rejält, kul!! =)
vi avnjöt en glass på torget istället för Blue Moon.
tror ingen av oss var direkt manad att GÅ IN när man kan vara ute i underbar vårsol.
jag kan starkt rekommendera glass med smaken saltlakrits.
otroligt god!
jag och K var helt lyriska.
hihi.
senare på kvällen åkte jag hem till K, efter att ha varit hemma och vänt.
vi checkade Let's Dance och åt Pizza.
det var nice.

lördagen började med en tur till Bergvik för min del.
där hittade jag en tröja till kvällen.
äntligen!
jag som letat hela fredagen.... ;-)
när jag kommer ut och ska gå till bilen för att åka hem.
upptäcker jag att jag självklart GLÖMT vart jag ställde bilen.
hallå?!
senil?
också väldigt typiskt mig.
jag gick och skrattade för mig själv, åt mig själv de 15 min det tog för mig att hitta bilen.
haha.
jag säger då det.
det är fan inte lätt att bli gammal ;-)

fick ett samtal från Fia:
- jag kommer kl. 18.30.
jihaa!
jag flängde iväg till Ica för att shoppa lite krubb.
där krockade jag med en tant i potatislådan.
hon var söt och sa:
- vi jobbar ihop. det gäller att vara spontan!
hihi.
sen hade vi en liten diskussion om hur svårt det är att veta om potatisen är bra eller inte såhär års.
väldigt givande måste jag säga.

Fia kom och vi fixade oss inför kvällen.
jag kände mig snygg.
kl. 21 drog vi iväg på fest hos några friends till S.
måste mig säga att det inte var någon höjdare.
vidare till Nöjesfabriken.
där shejkade vi loss på schlager-golvet, det var riktigt kul!
sen blev det to much people, så vi gick ut till stora dansgolvet.
kass musik.
men vi shejkade på rätt bra tills klockan slog 01 och vi tog Hjördan hem.
jag är glad att grejen inte stoppade mig.
vill inte begränsa mig för sådana saker.


mina ögon gick dock i 180 hela kvällen.
först av en orsak.
sedan en annan.
det var bra att det blev som det blev.
och min kväll slutade inte i tårar.
som jag trodde att den skulle göra.
det kändes bra.


idag sov Fia och jag länge.
sedan drog vi till stan en snabbis.
tog en fika på Rådhuscafét och hade det nice i solen.
efter det hjälpte hon mig att handla.
det var bra.
för när jag handlar själv så har jag en förmåga att inte få med mig någonting hem nu för tiden.
då är det skönt att någon kan säga åt en vad man ska köpa, hehe.

eftermiddagen har spenderats med Malin, stirrandes på en dataskärm.
vi har arbetat med Photoshop.
tror vi har en hyffsat bra idé nu.
men jag vet inte... det är inget som känns helt 100.
men det blir nog bra!
på onsdag ska det vara klart.
skönt att få det ur världen =)

på torsdag åker jag till Karlskoga.
det ska bli skönt att komma hem till familjen.
och det ska bli kul att träffa vänner som jag inte sett på länge!!
jag längtar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback