friday

Idag är det ta mig tusan en riktigt bra dag för att vara en latkorv!! (igen)
Just nu händer det inte så mycket i mitt liv tyvärr. Har en föreläsning i veckan och eftersom tentan blev gjord i onsdags så har jag inget att plugga... eller jag har att plugga i en annan kurs, men jag väntar med det tills på måndag. Man måste ju hinna återhämta sig efter tentan! ;-)

I morgon bär det av till Karlskoga och 50års kalas. Blir nog nice.
Först ska vi skriva våra sommarjobbsansökningar och spela badminton! Jag ska spö'an! haha. Good Luck!

Ikväll är jag ensam hemma och ska ha tråkigt. Nej, jag ska försöka att roa mig själv. Tänkte göra en ansiktsmask, ta fotbad, laga lyxig sallad och käka dipp med morots- och gurkstavar samt en och annan godisbit. Blir nog livat värre! ha.
Men så är det när ens man ska iväg och roa sig på eget håll och man inte har några kompisar. Eller jo jag har kompisar, men de två jag har med mig ifrån Karlskoga kan ju inte umgås med mig jämt :-D och några andra har jag inte. Jaja, that's life.


Var iväg och tränade Puls Styrka igår och har träninsvärk som en gnu i rygg, bröst och armar idag. Lovely! Men hon hade gjort om passet från i höstas och det gillade jag inte. Det var inte lika bra :-( Inte lika bra musik och svårare rörelser. Men det blir nog bra bara man kommer in i det!


Jag bokade en klipptid idag, till nästa fredag. Fanns ingen tidigare och det var ju synd, men nu är det bokat iaf! Jag behöver verkligen en makeover. Håret ser verkligen för jävligt ut!
  Var ute i modulen och speglade mig lite (eller snarare mitt hår) och då kom jag att tänka på första gången som jag träffade Marcus "på riktigt". Då var jag blond och håret slutade bara pyttelite nedanför öronen... Väldigt stor skillnad mot nu! Brunhårig och håret är ca. 20 cm längre. Men så var det ju ungefär 5 ½ år sedan också.

Första gången jag träffade Marcus var på "gymnasiestatt" i Karlskoga. Jag var 17 och han var 18. Vi hade tidigare pratat lite på dåtidens msn =ICQ och jag visste att han skulle dit. Tidigare samma dag hade jag varit i Örebro och handlat en ny tröja från Levi's. Den var beige med en brud på rullskridskor samt texten "Friday night" på framsidan och "84" på ryggen. Tyckte den var grym kommer jag ihåg! Och jag kände mig riktigt söt i den tillsammans med min ljusblåa jeanskjol, även den från Levi's.
Jag står och dansar tillsammans med mina vänner när någon plötsligt lyfter upp mig och kramar mig hårt och länge! Det var Marcus. Jag såg inte vem det var först, men när jag gjorde det så pirrade det i magen. Han var ju så himla snygg! :-) Han hade slitna ljusa jeans på sig och en rödvit-rutig skjorta. Vi pratade lite, men det gick inget vidare för vi stod precis under en högtalare, så vi gick ut på borggården och pratade där istället. Jag tyckte att det var jätte mysigt. Jag fick låna lypsyl av honom.
  Detta var hösten 2001. Nästa gång jag pratade med honom var på ICQ i början av januari 2002 och då pratade vi om blickar. Hihi. Sen fick jag ett sms, som jag förstod var från honom innan jag ens hade kollat. Det jag kommer ihåg ifrån det sms:et är att det började såhär: "Blickar bort mot bråtenhållet....." Sen minns jag tyvärr inget mer, förutom att jag blev väldigt glad och svarade. Han skickade då tillbaka och var orolig att han hade väckt mig. Sötboll! 

Kommer du ihåg Babe? :-)


Psst. Varför kan man inte ha såhär bra minne jämt för? Typ när man skriver tenta....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback