sunday, bloody sunday

Idag är jag inte pigg. Sovit sjukt dåligt i natt, kan bero på att M inte dundrade in förrens 04.45.. svårt att sova utan honom. Somnade som en stock i hans varma famn på en gång sedan....

Det enda jag hittills har åstadkommit på min dag är att ligga framför TV:n och kika på skidskytte. stafett och let's dance. Har även vallat katterna i koppel på balkisen. Snacka om att de blev glada för att gå ut där! De som nästan alltid är där ute själva annars, men det går ju inte nu...
De står och jamar vid balkongdörren nu... de ska få gå ut snart igen. Hjärtat kniper när de jamar sådär högt.

Suck. Det är verkligen ett bombnedslag i vår lägenhet! Den har krympt från 76.5 kvm till ca. 35-40 (?) kanske.. det är inte lätt att veta vart man ska göra av alla saker! Och idag är sista dagen jag får duscha i vårt badrum på ca. 1 ½ månad. Från och med i morgon är det modulen utanför balkisen som gäller... how lovely.

I morgon ska jag och Malin åka runt till olika tryckerier i stan och höra oss för lite om priser på affischer, flyers och broschyrer till vårt, ja man kan kalla det, projekt. Ska bli kul! Jag är verkligen laddad för att göra det här =)
Måste ta tag i mina 14 (!) självporträtt till kursen i skissteknik också. Har hittills inte ritat ett enda... eh, ja. Men jag har tagit kort på mig varje dag iaf! ;-)

Jag har några idéer till nya tavlor som jag ska måla. Tänkte måla en till sovrummet, vet dock inte i vilken färg. Sen blir det ev. en i rosa också.. men rosa känns inte så yber passande i vår lgh som går mest i grått, vitt, trä och rött.....? Får se, annars gör jag samma motiv med annan bakgrund. Hoho, nice.


Förresten.
Varför måste Åre ha 4 m snö, när våran snö bara regnar bort???!! Man kunde ju önska att snön kunde fördela sig lite mer lika över landet. För min del räcker det med 0.5 m, då har Åre 3.5 m. Räcker inte det? Ibland blir man ju trött...
Och det kära people, är dagens i-landsproblem.
(Men jag har faktiskt inte åkt snowboard en enda gång denna vinter. Det börjar rycka i benen! Då får man vara lite bitter...haha)


Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej, läste precis att du inte heller hade börjat på skissgrejerna. har precis skissat mig själv. 3 stycken eftersom jag inte gjort de dom andra dagarna. håller på att läsa den där engelska boken nu. fattar inget så ja får slå upp typ alla ord jag inte kan för att förså lite.. och så va de ju de me recension. hur skriver man en sån? har du gjort en? vad tyckte du om skisstekiken då? lite mycket att göra tyckete jag lat som jag är :P kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback