power nap

Uppe med tuppen i morse, så nu är jag rejält trött.. Ska strax mysa med katterna och vila lite.
Sen ska jag till Krikk och käka =) Måste ju träffa henne innan hon drar till Malaysia!


För tillfället har vi en rally-bil, vilket passar rätt bra till den här staden och årstiden. Hihi.
Dock var jag inte lika glad idag när jag åkte hem från skolan och ljuddämparen går av helt (var "bara" en spricka förut" och jag får åka in till en mack. Krypa in under bilen och försöka få loss den.. ja, det var ju inte så himla lätt. Ringde till pappa som sa att "det är bara att haka av den" -jaså?! ;-)
Fick backa till nästa mack, för framåt kunde jag ju inte köra då ljuddämparen lossnat på ett sånt sätt att hela bakdelen av bilen kunde gå sönder om jag gjorde det. Men det gick över förväntan att backa faktiskt! Dock höll jag på att köra in i en stolpe när jag körde in i verkstaden, men jaja... var det inget värre så ;-)
Fick hjälp av en på macken och han kämpade ett bra tag innan han fick loss den, så det var inte alls det att bara haka av den. Tack för den!

Haha, puttrade hemåt i en dånande bil och kände mig rätt stolt när jag kom innanför dörren.

Yes. Detta var dagens händelse. Dock inget hallalujahmoment. Hihi.

Detta hade jag inte klarat av för inte så länge sedan. Bara en sån sak liksom. Jag blir så glad! =)


En annan sak som förgyller min dag är att jag KLARADE deltentan i den kurs jag läser om ifrån ettan. YES! Bara två kvar nu och ett projektarbete. Jag ser slutet! Känns inte lika omöjligt nu, som det gjorde då. Det glädjer mig!


Nu blir det ett power nap.. ZZzzz

Kommentarer
Postat av: Emelie : )

Hej Maria. Kul att du kikar in o att du själv har en blogg :D Ja hittade den på universitetets bibliotek så men tack ändå. Tyckte du att den var bra? Den är på engelska så jag kommer inte förstå så mycket. Haha. Men vi ses imorgon! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback