trysil

den här helgen (torsdag-söndag) skulle jag egentligen ha spenderat i sälen tillsammans med Krikk.
jag tänkte slå två flugor i en smäll och få åka bräda och hälsa på min lillasyster.
men omständigheterna gjorde så att veckan inte artade sig som det var tänkt och sälen kändes plötsligt inte så aktuellt.
min pappa kom med den briljanta idén att jag skulle komma hem och att vi (jag och Krikk) skulle följa med honom, mamma och hela slalomklubben till trysil istället.
jag kände mig väldigt osäker först, pga. alla minnen.
sedan tog oron för busseriet över, men då gav jag mig själv en smäll på käften och sa att en sådan sak inte ska få hindra mig från att ha kul!!
så här sitter jag nu.
trött, men glad över den spontana dagsutflykten! =)
det var en grym dag!
strålande solsken, klarblå himmel och några plusgrader.
mycket bättre kan det inte bli!
helt perfekt.
det ska bli gött att känna träningsvärken.
jag känner den redan.
så jag lär ju inte kunna gå i morgon och på måndag.
haha!
men jag ska känna det onda med glädje och tänka på min fina dag.

jag blev lite ledsen i början när vi var där.
när alla minnen kom tillbaka.
men jag kände att han inte skulle få förstöra min dag....
jag försökte ha kul istället och lyckades bra!
även om tankarna finns där i stort sett hela tiden.

men om jag inte kan leva och se ljuspunkter även i det svåra, då kvävs jag.
mina tankar och minnen står mig upp i halsen.

Tack Krikk, Matilda, Mamma och Pappa, ni gjorde min dag!!

och.
ja.
SNOWBOARD IS THE SHIT!

nästa vinter ska jag till Alperna!
det har varit bestämt sedan långt tillbaka.
I like it.

Kommentarer
Postat av: Therese

Hej gumman! Jag läser att du gör framsteg. Du är en riktigt stark kvinna som går igenom detta. Hoppas du har jätte kul i Trysil. Själv är jag i Karlstad fram till på tisdag. Sen är det back to estockolmo. Sista veckan nu! Massa kramar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback