April 1st.

Den första morgonen på april var mulen att vakna upp till. Och inget Stöten blir det för min del heller. Känner mig inte helt frisk och då är det dumt att riskera något i onödan, tycker jag. Trist att inte hälsa på min "extrafamilj", såklart, men i längden så är det alltid hälsan som är viktigast.

Därför ska jag och Malin från Norrland baka kanelbullar idag och bara mysa inne med massa bra filmer.
Klingar väldigt bra i mina öron!

Och ja.
Man kan fråga sig vad jag gör uppe vid denna tiden då jag är ledig idag och inte har någon anledning alls till att gå upp egentligen. Jo. Det är såhär att jag bor med tre andra tjejer och numer också en av dessa tjejers pojkvän. Dessa tre tjejer och pojkvännen vet inte vad respekt är. Jag tror inte att det existerar i deras värld?!
Ahja. I alla fall så skulle de åka till Trysil idag och kl. 07.00 börjar de gapa här hemma och sätta på musik och hela faderullan.
Man tackar!
Ja, så det är därför jag är vaken.
Man kan ju bli trött för mindre. Jag förstår inte den här respektlösheten riktigt. Det är ingen ursäkt att man inte har bott själv tidigare och mamma har gjort allt. Hallå, sunt förnuft?! Om vi bor fyra (fem) stycken i en lägenhet och har två kastruller och en stekpanna, är det då så himla svårt att förstå att man diskar efter sig när man lagat mat så att den som kommer efter inte behöver diska det första den gör????!!! Eller att man plockar undan efter sig? Eller att man inte lämnar hårda brödkanter, pasta som fastnat i diskbänken och halväten frukost framme?
Inte ens min "Ingen mamma bor här, därför ska alla: ..............."-lapp funkade. Det skrattades bara åt den.
Ja, jävlar.
Men jag har slutat att bry mig. Eller nej, det har jag ju uppenbarligen inte. Hade jag det så skulle jag inte sitta och skriva detta..... Men jag har i alla fall slutat säga till och slutat vara morsa i detta boendet.
Jag blir bara förbannad och jag vill inte att sådana saker ska få ta min tid och energi!

Puh! Andas Maria, andas.
En och en halv vecka kvar i detta boendet, sen ska jag bo en vecka på Älgen. Det är en stugby på anläggningen.
Jag hoppas att det kommer bli bra och ROLIGT!
För just nu vill jag mest bara hem..... Men jag hoppas att sista veckan blir rolig, så att det känns bra efteråt.

Något som gör en trist dag bättre är denna låten:


Enjoy.

P.S. Denna låt kommer man kunna höra i sommar på Putte i Parken! :)

Later.

Kommentarer
Postat av: Carro

Synd att du inte kunde komma upp till Stöten!

Känner igen det där med respekten!

Precis så var det i den stugan jag bodde i =(

Känner igen allt du skrev!

Att det ska vara så svårt!

2009-04-01 @ 23:29:51
Postat av: Leonora - The Magic Memories

Hoppas du får en härlig dag :)

allt väl?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback