Det finns bara en som kan såra så.

Det finns bara en person som kan göra mig så ledsen.
Som kan få mig att känna mig så liten.

Att aldrig duga som man är.
Att det man gör aldrig är bra nog.
Att inte få stöd när man behöver det.

Jag har lärt mig att leva med det. Att jag är bättre än så. Att jag förtjänar det bästa och kan få det från andra.
Men ibland. I ett svagt ögonblick så står man där och tar åt sig. Och blir ledsen. Sådär ledsen att det gör ont i hjärtat och tårar rinner nerför kinderna... Fast aldrig någonsin så att det syns utåt. Utan bara på insidan eller i ensamhet.

Om jag inte visste bättre skulle jag ibland känna mig värdelös.
Men det gör jag inte. För jag vet att jag är bättre än så.

Men det är hemskt att känna att man aldrig är tillräckligt bra och inte duger som man är.
Att man alltid kan göra allt bättre och vara bättre.
Det här är inte vad jag behöver nu.

- min knutna hand i fickan -


Later.

Kommentarer
Postat av: Carro

Gumman då, du är så himla bra! Å du ska gå din egen väg å göra det du mår bra av!

Finns här för dig!

Postat av: Anna

Tänker på dej gumman! Bara att ringa vet du!:) snart kan vi göra upp med våra frustrationer tillsammans på träningslagret!:) kraam

2009-04-23 @ 12:06:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback