Kycklinglår och Ankstjärt.

Efter en säsong i fjällen är jag nu in charge of kycklinglår och ankstjärt.
INTE OKEJ!

Jag är inte den som bryr mig om vad vågen visar, men jag vill må bra och trivas med mig själv och min kropp.
Det gör jag inte nu.
Snacka om att man får muskler av att åka bråda/skidor!
Men tyvärr har jag ju inte bara fått muskler utan även sånt som man inte vill ha -fett. Blir inte mycket konditionsträning här uppe och lets face it, maten har väl inte varit den bästa heller....
Inte så konstigt att man lägger på sig när man är van att röra på sig i stort sett varje dag och äta nyttigt och ordentligt.... Ahja. Jag har börjat löpträna nu, så förhoppningsvis händer det grejer! :)
Ska snart anmäla mig till Tjejmilen också. Både för att ha en sporre till träningen och även för att det är en kul grej!

Dessutom har jag varit sjuk stressad hela vintern, vilket också påverkar kroppen som producerar mer kortisol. Kortisolet gör att man går upp i vikt. Stackars stressade magen! :(

Och jo.
Det är okej att klaga på sin vikt fast man är smal.
Jag blir så fruktansvärt trött på att höra kommentarer som att "du är ju så smal, klaga inte!" och liknande.
Vad fan liksom.
Visst jag är smal, och ingen behöver oroa sig för att jag har anorexia eller någon annan ätstörning. JAG ÄTER!
Jag vill bara trivas och må bra med mig själv. PUNKT.
Om alla andra bara sköter sig själva, så sköter jag mig. Thank you very much.


Nu måste jag göra mig redo för jobb!

Later.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback