Att fira (och försöka göra det på ett bra sätt).

Jag tänkte att jag skulle fira min praktikplats med lite godsaker.
Och så fick det bli också.
Jag inhandlade en stor påse naturgodis och idag lät jag även lite annat än bara naturella nötter följa med.
Fick lite ångest när jag plockade ur diverse lådor och såg hur påsen växte. Men idag tänkte jag inte låta det stoppa mig. Hey. Ska man fira så ska man!
Jag hade tänkt avnjuta påsens innehåll till en av tjejfilmerna som jag lånade av Malin.
Så blev det inte riktigt, då jag fastnade framför facebook och i diverse telefonsamtal. Mycket trevligt!
Men rätt som det var så var den där påsen med godis slut.
Och resultatet var mest en uppsvälld mage och illamående.
(Och även ångest, men jag försöker att inte ha det.... För hey. Fira ska man ju. Har jag hört.....)

Nästa gång ska jag fira på något annat sätt.
På ett sätt som är KUL.
För. Let's face it. Exakt hur kul är det att må illa?
Jag bara undrar......!?

Varför är det så att man ofta väljer något att stoppa i munnen då man ska fira?
Varför förknippas mat och dylikt med "fira"?

Nej.
Jag borde ha struntat i den där godispåsen och istället firat med att köpa mig de där jeansen och de där skorna.
För det kommer jag ju att göra oavsett. Under motiveringen: "Jag behöver vara snygg på mitt nya jobb....." Hrm....
Slutsats: Det här med att fira genom att lägga pengarna på något att stoppa i munnen känns sådär, för mig. Därför ska jag i fortsättningen fira på det sätt som jag allra helst vill - shopping. (Ja, jag är materialist. Okej?!) Genom att strunta i att fira genom att stoppa något i munnen slipper jag dessutom uppsvälld mage, illamående och pengaförlust. Och okej då. Ångest.

Nu ska jag strax på prommo med Krikken som ärar Karlskoga med sin närvaro i ett par dagar.
Fint som snus.


Latero.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback