Godmorgon, tisdag.

Jag är i stort sett vaken och ska alldeles strax (bokstavligt talat) hoppa in i duschen.

Tisdagen erbjuder jobb och sedan ett besök på IKEA. Efter det ska jag baka pepparkakshus och här är frågan om jag ska använda den upphittade mallen eller om jag ska freestyla? Jag vet inte riktigt. Kvällen får utvisa detta.

Men jag är ju rätt rolig. Igår när jag var på HAGAhallen och handlade så köpte jag pepparkaksdeg under förutsättningen att jag skulle göra pepparkakshus. Jag blev otroligt inspirerad av J's prat om detta och även av att jag hittade mallen från morfars pepparkakshus. Ahja, hur som helst. Deg köpte jag. När jag kommer hem inser jag att jag ju för fan inte har någon ugn. Bra där, Madsen. Därför har jag ikväll gjort J och hans ugn till ofrivilliga deltagare. Bra!

Imorgon får jag träffa ÅsaPinglan! Gissa om jag längtar!? Jag har ju för tusan inte sett henne sen i juli.... Lilla, fina ÅsaPinglan. Vi kommer iallafall att ses en hel del i vinter, vilket jag tycker känns väldigt bra.

Nu - Dusch!

 

Later.

  

 


Kommentarer
Postat av: Paparazzi

Roligt med pepparkakshus! Vi gjorde ett i söndags. Vi körde på mallar. Men det finns ju färdiga byggsatser att köpa. Du får köra på det eller så får du komma hem till mig o låna ugnen ;)

2009-12-08 @ 13:32:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback