Ta mig med?

Hej, där borta.
Ja, just du.
Han den där med stort H.
Precis. Du.
Ta mig med?
Bort härifrån.
Vi åker vart du vill.
Bara le emot mig. Och krama mig.
Och bara var bra.

Jag är stark i mig själv.
Men vissa dagar orkar jag inte.
De där dagarna när det känns som att allt går helt fantastiskt mycket åt helvete.
De dagarna. Då behöver jag någon som säger att han vill vara min. Och att han är glad att jag är hans. Och att han vill ha platsen i mitt liv som jag ger honom. För han ger mig en plats i sitt.

K ä r l e k .

När inte den sortens kärlek finns så är det en förjävla tur att det finns vänner.
Vänner som vill ha platsen i mitt liv som jag ger dem. För de ger mig plats i deras.
Vänner som inte behöver säga något för att jag ska veta.
Underbara vänner.
 
Mitt hjärta pinglar.



Later.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback