Godmorgon, söndag.

Jag är vaken.
Men ska strax slå på Vänner och duna en stund till.
Kl. 07.40 fixade jag en riktig söndagsfrukost, mums!
Det blev: Kesella med äpple och kanel (sjukt gott och en favorit hos mig!), två rostade mackor med marmelad och ost, en satsumas och ett glas proviva.
Riktigt stor frukost för att vara jag, vilket hör till ovanligheterna. Men idag hade jag lust på det.

Ett hett frukosttips som jag tänkte dela med mig av är just KESELLA.
Ett kompliment till fil/yoghurt. Det är naturligt och väldigt, väldigt gott. Jag brukar mixa kesellan med: Hallon/blåbär, äpple/kanel, nötter, clementin, apelsin, banan eller solrosfrön/torkade tranbär/krossat linfö. Det hör till vanligheterna. Men om inte något av detta finns hemma, så är det bara att mixa med något annat. Russin är också ett tips!
Enjoy.



Later.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback