Tjejklassikern.

År 2010 ska jag göra Tjejklassikern.
Jag börjar med Tjejvasan på min 26:e födelsedag. Dvs. den 27 februari 2010.

Jag är laddad som fan! :)

Och nu måste jag sätta igång med träningen. Seriöst.
Mitt mål är 3 timmar. Ett inte allt för högt mål, så jag hoppas att jag kan slå det. Eller iallafall klara det.

Jag tänker köra väldigt varierad träning, med en skön blandning av kondition och styrka. Speciellt nu innan man kan åka i längdspår. För det ska jag göra sen. Åker upp till Branäs och våldgästar Åsa och kör längd hela helgerna. Jag tror att mycket handlar om teknik. Men visst krävs god kondition och viss styrka också.
Kommer träna:
- Inlines med stavar.
- Powerwalks med och utan stavar.
- Löpning.
- Simning.
- BodyPump.
- Gym.
- Spinning.
- Innebandy.
- Backintervaller.
- Längdskidor. Såklart.

Dessutom ska jag försöka att äta bra hela tiden från och med nu. Det borde bli lite lättare när man har ett mål att träna inför. Jag måste verkligen bättra mig. Mest för att jag fortfarande mår så dåligt i magen och har samma problem med toalettbesök osv.... Jag vet ju att jag mår så himla bra om jag bara äter bra och nyttigt, så därför fattar jag inte varför det ska vara så himla svårt. Det går bra i korta perioder, men sen så faller allt.
MEN. Som sagt. Nu borde det gå lättare eftersom jag har ett mål som jag vill klara av på ett bra sätt. Då borde det kännas mer motiverat och gå lättare hela tiden.
Jag tänkte att jag skulle försöka följa de tips om träning och mat som finns, inför varje gren.

Den största utmaningen kommer helt klart bli simning 1 km. Men det är bara att träna! :)


Shit. Detta ska verkligen bli galet kul!

Later.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback