Välkommen helg.

Idag avslutade alla anställda dagen på Pöyry i Karlstad med at gå hem kl. 15.00, pga. strömavbrott.
Byggsnubbarna utanför hade grävt av en kabel, bra där!
Jag och handledare Jan kunde inte skicka in de ritningar som vi lovat skicka in idag, lite stressande, men vi hade inte mycket till val... Måndag förmiddag innan 9.30-fikat ä målet!

Det var skönt att sluta tidigt idag.
Jag har haft yrsel och världens blodsockerfall, om inte ville bli botat.
Fan, det var verkligen skitjobbigt på jobbet.... Kom hem vid 17 och efter det har jag ätit:
- Fyra mackor med ost och marmelad
- Russin + solroskärnor
- Glass
- Nektarin
- En påse med naturgodis....

Allt för att få upp blodsockret igen. Och det verkar vara bättre nu.
Dock får magen ta smällen och jag har helt sjukt ont!
Jag har lagt om mina rutiner nu och äter 5 gånger om dagen, men mindre åt gången. Det funkar bra!
Magen är inte bra, men betydligt mycket bättre. Ett bakslag nu ikväll med andra ord, men nu var blodsockret prio ett.... Ibland måste man helt enkelt välja mellan pest eller kolera.. Suck.

Det stör mig att det första folk frågade när jag berättade att jag var yr och fick blodsockerfall var om jag äter ordentligt. JA, jag äter ordentligt. JA, jag är såhär smal (och jag är inte ens speciellt smal, iallafall inte om man jämför med hur jag har sett ut). Det fanns en tid när jag inte åt ordentligt, men nu har jag kommit in i rutiner och äter ofta och mindre åt gången. Verkar som magen och tarmen inte kan bearbeta för mycket på samma gång. Och bara för att det ser lite ut i min lunchlåda osv. så betyder inte det att jag inte äter. Jag äter var tredje timme. Så. Då var det nog snackat om det.

Frågan är varför det är okej att ifrågasätta en smal persons vikt helt rakt på och när som helst och inte en "tjock" persons vikt. Det är inte så jävla kul att vara smal och få frågan om man äter ordentligt. Jag kan inte hjälpa att jag ser ut såhär. Jag har lagt om min kost och tränar mycket, självklart syns det på kroppen. Men jag hoppas fan inte att jag ser sjuk ut! (Det GÖR jag inte) Att fråga om en smal person äter ordentligt är ungefär samma sak som att säga till en tjock person att den äter för mycket. Så, varför är det inte lika farligt att "hoppa på" en smal person som en tjock?
Det undrar jag i mitt stilla sinne en fredagskväll i september.

Usch.
Nu mår jag illa efter allt jag tryckt i mig.
Blodsockret verkar vara stabiliserat och jag ska stäcka ut min svällda och spända mage i sängen till några vänner-avsnitt. Sen ska jag börja beta av min meterlånga att-göra-lista för helgen....
Imorgon är det iallafall jag som tar sovmorgon!


Later.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback